Då var man här igen.

Jaha då var man här igen. Alla ska duscha på en gång, alla springer runt och packar det sista. Det är helt enkelt kaos här hemma just nu. Ni vet hur det är den där lilla stunden precis precis innan man ska åka, alla är arga för att dom inte hittar tandborstar osv. Ingen har hunnit äta något och är tjuriga. Och sen när man hör mamma ropa- Baaaaarn kom ner nu, ja då ska man vänta typ en 15 minuter till för då har hon precis börjat sminka sig, det tar ju ett tag. Sen tillslut så tar man tag i sitt liv, tar sin väska och går ner. Väl nere i köket är det ännu mera kaos, det ligger kassar överallt och en stressig mamma springer runt som en vilsen dåre. Bara jag som har det såhär hemma hos mig? Iaf så när man väl är nere, tagit på sig skorna och ska gå till bilen, ja då har man ju självklart glömt hälften av grejerna uppe och måste springa upp igen och hämta dom, ja då måste man ta av sig skorna och då tar det ännu längre tid. När man väl hämtat grejerna, tagit på sig skorna igen och ska bege sig ut till bilen, ja då ska självklart någon på toa också, ja men då är det väl bara till att vänta, igen. Resten av familjen går ut och trycker in allt i bilen, det som inte får plats, ja det får man helt enkelt trycka in i minsta lilla hål iaf. ALLT ska med, även om man inser att man har way to much med sig. Barnen packas in i baksätet i bilen. Det är trångt, det är varmt och alla är hungriga. Alla pluggar in hörlurar i öronen och säger inte ett skit på hela resan. Är det bara min bilresa som brukar vara så? Det jag ville säga är att jag helt enkelt älskar att åka iväg med min familj. Glad midsommar på er!



Bild från nianfest. Erik-Jag-Tobias.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: